Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Foniatrická a logopedická intervence u osob s hlasovými poruchami
Králová, Helena ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je z oboru Logopedie. Zabývá se oblastí hlasových poruch a vzájemnou spoluprací logopedů a foniatrů v této oblasti. Východiskem teoretické pasáže práce je vymezení oborů logopedie a foniatrie. Dále se teoretická část zabývá hlasovými poruchami a vymezením hlasu. Poslední kapitola teoretické části se věnuje oblasti diagnostiky, terapie a prevence u hlasových poruch. Cílem praktické části práce bylo, s využitím poznatků a znalostí z teoretické části, zjistit, jak probíhá vzájemná spolupráce logopedů a foniatrů, analyzovat využívané postupy diagnostiky a léčby u osob s hlasovými poruchami a odhalit jaké další možnosti spolupráce mezi logopedy a foniatry se nabízejí. K dosažení cílů výzkumného šetření byl proveden kvalitativní výzkum s šesti respondenty formou polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky výzkumného šetření umožnily naplnit vytýčené cíle. Ukázalo se, že vzájemná spolupráce je ovlivněna mnoha faktory, přičemž jeden ze zásadních faktorů představují typy pracovišť, ve kterých odborníci působí. Vyšlo najevo, že v nemocnicích a specializovaných klinikách je vzájemná spolupráce snadnější a efektivnější, neboť foniatři a logopedové zde využívají osobního kontaktu ke co nejvhodnějšímu společnému nastavení a řešení terapie hlasových poruch. Naproti tomu na ambulantním pracovišti je...
Hlasová příprava dětí předškolního věku
HRBÁČOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zaměřuje na hlasovou přípravu dětí v mateřské škole. Práce je koncipována jako akční výzkum. V teoretické části bude popsáno, co je lidský hlas a jak funguje. Dále bude rozepsáno, jak se má pracovat s hlasem právě v mateřských školách. I u dětí tohoto věku se mohou objevit hlasové poruchy. V této části proto najdeme vypsané i možné poruchy hlasu, jak je rozpoznat a jak jim předcházet. Praktická část bakalářské práce bude věnována samotnému akčnímu výzkumu. Bude navrženo šest hlasových chvilek pro děti předškolního věku, budou prakticky vyzkoušeny a zhodnocena jejich efektivita. Každá z šesti chvilek obsáhne hypotézu, která bude později potvrzena či vyvrácena. Na závěr práce budou zhodnoceny navržené hlasové chvilky a jejich využitelnost v mateřské škole. Budou zhodnoceny všechny cíle a hypotézy, které budou v praktické části stanoveny.
Terapie poruch hlasu
Horáková, Michaela ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
NÁZEV: Terapie poruch hlasu AUTOR: Michaela Horáková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Miroslava Kotvová ABSTRAKT: Předložená diplomová práce se věnuje poruchám hlasu a možnostem jejich terapie. Jedná se o práci převážně teoretického charakteru rozdělenou na čtyři hlavní části. První z nich rozpracovává anatomii a fyziologii hlasotvorného ústrojí jakžto východisko pro pochopení mechanismu vzniku hlasových poruch, druhá poruchy hlasu a jejich kategorizaci a třetí pak jejich terapii, jak ji reflektuje zejména česká odborná literatura. Čtvrtá část této práce se pak zabývá terapií hlasových poruch v USA a to s praktickým zaměřením na logopedický program Lee Silverman Voice Treatment (LSVT), jenž je v zahraničí hojně užíván při terapii poruch hlasu zejména u osob s Parkinsonovou nemocí, jimž byl při svém vývoji primárně určen. Program je považován zahraničními odborníky za velice efektivní a za hranicemi České republiky se těší velké oblibě. V českých podmínkách však prozatím není (až na výjimku) využíván a v českém jazyce o něm lze získat jen omezené množství informací. Z tohoto důvodu se práce opírá o analýzu a komparaci dostupných odborných zahraničních textů s cílem představit daný program české veřejnosti, jíž přináší základní informace o jeho teoretických východiscích, struktuře a...
Hlasová hygiena v učitelské profesi
CSULÁKOVÁ, Pavlína
Tématem bakalářské práce je hlasová hygiena v učitelské profesi. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části se autorka zaměřila na tvorbu hlasu a fyziologickou stavbu fonačního ústrojí. Dále se zabývala vlastnostmi a poruchami hlasu. Důležitou součástí práce je taktéž kapitola věnovaná péči o hlasivky. V učitelské profesi je hlas velmi důležitým komunikačním prostředkem. Je tedy důležité dbát na dodržování hlasové hygieny a správně ovládat mluvní techniku, jelikož pedagogové jsou svým studentům vzorem pro nápodobu. V praktické části autorka analyzovala dotazník, na základě kterého zjišťovala povědomí učitelů o hlasové hygieně.
Hlasová hygiena pedagoga volného času
KUŠNÍRIKOVÁ, Michaela
V mé bakalářské práci přibližuji pojem hlasová hygiena v profesi pedagoga volného času, informuji o fyziologické stavbě hlasu, jeho tvorbu, poruchy a také popisuji prevenci proti těmto poruchám. Cílem práce bude přiblížit pojem hlasová hygiena a objasnit možnou prevenci proti poruchám hlasu, jelikož pedagog volného času musí poskytovat svým žákům správný mluvní vzor. V praktické části se zabývám výzkumem informovanosti ohledně těchto záležitostí mezi pedagogy volného času.
Terapie poruch hlasu
Horáková, Michaela ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
NÁZEV: Terapie poruch hlasu AUTOR: Michaela Horáková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Miroslava Kotvová ABSTRAKT: Předložená diplomová práce se věnuje poruchám hlasu a možnostem jejich terapie. Jedná se o práci převážně teoretického charakteru rozdělenou na čtyři hlavní části. První z nich rozpracovává anatomii a fyziologii hlasotvorného ústrojí jakžto východisko pro pochopení mechanismu vzniku hlasových poruch, druhá poruchy hlasu a jejich kategorizaci a třetí pak jejich terapii, jak ji reflektuje zejména česká odborná literatura. Čtvrtá část této práce se pak zabývá terapií hlasových poruch v USA a to s praktickým zaměřením na logopedický program Lee Silverman Voice Treatment (LSVT), jenž je v zahraničí hojně užíván při terapii poruch hlasu zejména u osob s Parkinsonovou nemocí, jimž byl při svém vývoji primárně určen. Program je považován zahraničními odborníky za velice efektivní a za hranicemi České republiky se těší velké oblibě. V českých podmínkách však prozatím není (až na výjimku) využíván a v českém jazyce o něm lze získat jen omezené množství informací. Z tohoto důvodu se práce opírá o analýzu a komparaci dostupných odborných zahraničních textů s cílem představit daný program české veřejnosti, jíž přináší základní informace o jeho teoretických východiscích, struktuře a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.